geertje-en-nico.reismee.nl

Siem Reap en Angkor Wat 36 km

Vroeg uit de veren om de Japanners etc. voor te zijn. Dit lukt gedeeltelijk. Hoewel er alweer veel bussen met... zijn, is het bij Angkor Wat nog niet echt druk. Er wordt veel werk verstouwd, je ziet veel tempels in de steigers en veel trappen zijn ter bescherming met houten trappen bedekt. We snappen het, maar het lijkt niet erg mooi. Na de bezichtiging van Angkor Wat fietsen we op het gehele complex rond. We stoppen hier en daar om te kijken, maar de meeste tempels hebben we al eens gezien. Het algemene beeld is toch dat we het wel drukker vinden met al die auto's, bussen en VIPS. We denken dat het goed zou zijn om hier de e-bike te introduceren ivm pollution. Maar wie zijn wij om hierover te oordelen dat te zeggen. Er wordt waarschijnlijk al aan gewerkt, we zien namenlijk hier en daar electric bike stations. Rond de middag zijn we terug in Siem Reap voor een break. Lekker even relaxen bij het zwembad. De break duurt tot een uur of 4. We gaan de stad in voor de markt. Deze is vaak levendig en men vindt het vaak leuk dat je hier inkopen doet ipv in de "toeristen" straat. Lijkt net of wij dat niet zijn. Nou wij vallen er toch zeker ook onder, al is het al om onze blanke koppies.